diumenge, de maig 15, 2005

IN MEMORIAM

Qui plora per mi ara? Segles i segles he estat present, inadvertida, a vegades, he pasat per les vides de tots els homes que han parlat, que han pensat, que han treballat, que han inventat o construït. Jo m´he fet amb vosaltres. Vosaltres, tots, m´heu fet a mi, i jo a tots vosaltres...

No ha hagut cap moment de l´home, com a home, en que jo no hi sigues present. He vist caure reis, pujar tirans al govern, dictadures del proletariat, supresions de llibertats, atemptats contra la vida, i un larg etcétera que duraria, pel cap baix, 25 segles.

Jo sóc la mare més vella d´aquest món, he tingut infinitat de fills, milions d´amants, quantitat inmensa d´enemics... Sempre m´he mantigut al meu lloc. Sempre he sigut la mateixa dama capriciosa i honesta. Mai he perdut la compostura. He estimat a tots i ho he respectat tot.

Ara em volen esborrar, foragitarme i treure´m de casa meva. Jo encara no he mort però ja em volen enterrar... Idiotes! He fet creixer tantes flors en vida, que no hi ha suficients malves al món perquè hi brotin de la meva tomba.

Jo t´he vist néixer i créixer, et veuré, fins i tot, morir. Jo sóc eterna, tu no. Vols viure una vida o, per el contrari, un teatre? Reclama´m i defensa´m, jo sóc la teva arma devant del món sencer.

Sra. Filosofia.
(discurs revelat a Heràclit d´Efes per l´Oracle de Delfos l´any 2005).

1 comentari:

Anònim ha dit...

Ignorants són els que volen esborrar-te, no se n'adonen que ets el que ens mou, el que mou els nostres pensaments.
L'oracle de delfos té raò i si mai no deixem de pensar la filosofia mai morirà.
Impressionant Heràclit! M'ha possat els pels de punta.