dijous, de novembre 17, 2005

"TANTO TIENES..."

Hom sap que les coses no sempre son el que semblen i que a vegades darrera d´una aparença bondadosa s´amaga la pitjor de les alimanyes. A vegades somio amb la desaparició dels diners, que ens envileixen, i la contrucció d´un món sense cap més interés que la igualtat i la fraternitat de les gents que l´habiten.

Avui he sigut complice d´una “felatio” en tota regla. Resulta que aquesta tarda a la feina un client a vingut amb una mandanga per veure si li canviavem un producte que feia un més i mig que havia comprat. Els productes tenen 15 dies de prova i si es passen "et fots".

Com que el tema transcendia més del compte de les meves funcions he anat al cap de guardia. Aquest m´ha indicat que li demanés la factura de compra i el seu carnet de comprador i treyés de l´ordinador una relació de les compres que havia fet durant aquest any. 8.300 euros és el que el payo havia gastat durant tot l´any al magatzem. -No hi ha cap problema, fes-li el canvi i tot solucionat-. Aquesta ha sigut la desposta del cap.

Indignant. El poder del diner va més enllà del que jo em pensava. 8.000 euros és més del que un treballador qualsevol pot arribar a guanyar en un any. Si, si companys. El client era un VIP i desde aquell moment se li havia de tractar com a tal. Si cal et baixes els pantalons i...
El que també m´ha sobtat és el control que hi ha sobre els compradors del lloc on treballo. Tenen controlats als clients i segons el que compris Aixa et tracten... “TANTO TIENES, TANTO VALES”.

Revolució i pensament companys, el fantasma del diner ens classifica i ens degrada.

2 comentaris:

Pedra Lletraferida ha dit...

Una més, doncs. Hi ha una certa marca d'automòbils (no en diré el nom, per no fer-los més propaganda) on als seus concessionaris i tallers no et tracten com a client si no tens la cartera plena de bitllets de 500 eurus, si no tens un cotxàs de la marca, i si no vas vestit d'etiqueta. Llavors sí, noi. Si cal, fins i tot els hi estenen una catifa vermella, no fós que rellisquésin...

Pedra Lletraferida ha dit...

Se m'havia oblidat dir-vos que aquesta marca d'automòbils té la gama "normal-utilitari-popular" tan sols per despistar, és clar, perquè els seus interessos queden a la vista amb el tracte preferent a les classe socials diguem-ne "altes".